Noile focare de coronavirus din porturile Chinei ar putea afecta transportul naval mai mult decât blocarea Canalului Suez. Situația din America

Noile focare de coronavirus din porturile Chinei ar putea afecta transportul naval mai mult decât blocarea Canalului Suez. Situația din America
Situația epidemiologică din porturile chineze are impact asupra transpotului global de mărfuri / Sursa foto: Shutterstock – caracter ilustrativ
Publicat: 18/06/2021, 20:35

Transportul naval mondial continuă să fie „sugrumat” din cauza apariției noilor focare din porturile sudice ale Chinei, care provoacă întârzieri mai semnificative chiar decât recenta criză a  blocării Canalului Suez, titrează presa internațională.

Noile focare de coronavirus dau peste cap, încă o dată, trasporturile de mărfuri din China, cu impact asupra activității celui mai mare port din Statele Unite ale Americii, cel din Los Angeles, care riscă să intre intr-un blocaj masiv, relatează Alephnews, care citează Yahoo Finance.

Măsuri stricte de lockdown au fost luate în Guangdong, o zonă vitală pentru industria chineză, deși China a raportat câteva zeci de cazuri în ultimele zile, cu mult sub maximul atins în 2020, dar în cotextul temerilor declanșate de varianta Delta, apărută iniţial în India.

Varianta Delta a intrat și în România, fiind confirmate deja 35 de cazuri, până în 13 iunie, potrivit Institutului Național de Sănătate Publică.

Întârzieri masive ale transporturilor

În contextul deciziilor din China, conducerea portului Los Angeles se aşteaptă la o perioadă de pauză în contextul în care aproximativ treime din trasporturile sale provin din provincia Guangdong. „Momentan lucrăm la 50% din nivelul normal de producţie. Unele companii de transport au început să ocolească porturile din China de Sud”, a spus directorul executiv al portuluiLos Angeles, Gene Seroka, potrivit sursei citate.

Portul Los Angeles rămâne extrem de vulnerabil în ceea ce priveşte întârzierile din Asia în contextul în care aproape 60% din importuri vin din China. Potrivit lui Gene Seroka, în mai, acesta a procesat peste un milion de unităţi de containere, marcând cea mai aglomerată lună din ultimii 114 ani. Ulterior, inventarul a scăzut cu 75%, iar numărul de nave care aşteaptă să fie procesate ar putea ajunge la zero până la finalul lunii.

Măsurile de lockdown determinate de situația epidemiologică au provocat întârzieri masive ale transporturilor din marile porturi chineze. În Shenzhen, un focar izbucnit în rândurile docherilor din portul Yantian a provocat întreruperea aproape totală a traficului, relatează sursa citată. Presa internațională scria zilele trecute de posibile întârzieri ale mărfurilor planificate spre vânzare pentru sărbătorile de iarnă.

Potrivit The Wall Street Journal scrie că navele au fost nevoite să aştepte până la două săptămâni pentru a ridica marfa din Yantian, ceea ce a dus la o scumpire de peste 60% a transportului de la începutul anului până acum.

În acest context, Maersk, cea mai mare firmă de transport de mărfuri din lume, a avertizat că întreruperile din Yantian pot ajunge până la 16 zile, subliniind faptul că întârzierile sunt mult mai grave decât cele cauzate de blocarea Canalului Suez din martie.

Canalul Suez a fost blocat timp de aproape o săptămână de nava Ever Given, eveniment care a dus la pierderi de miliarde de euro și la perturbarea comerțului maritim global. Aproximativ 400 de vase au așteptat deblocarea Canalului Suez, inclusiv nave care transportau zeci de mii de animale vii din România. După ce nava care bloca Canalul Suez a fost repusă pe linia de plutire, bursele au crescut imediat, iar prețul petrolului au început să scadă.

Madalina Prundea
Absolventă a Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, Departamentul de Limbi Moderne Aplicate din cadrul Facultății de Litere, Mădălina mai mult
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
„Aș vrea să te vizualizez epidermic”, un alt sociolog de la SNSPA, acuzat de Ana...
Familia Regală, lovită de o nouă tragedie! Prințul și-a dat ultima suflare pe un pat...
FOTO. Fosta ispită de la Insula Iubirii nu ratează nicio ocazie să își arate dragostea...
Ce i-ar fi provocat, de fapt, moartea lui Andrei Versace? Medicii legiști au anunțat rezultatele...
Informații îngrijorătoare despre starea lui Nicu Covaci: „Lucrurile nu se îndreaptă deloc spre bine”
Florin Salam, primele declarații după ce Roxana Dobre și-a luat copiii și s-a mutat la...
Dieta STRICTĂ a lui David Popovici! Alimentele pe care nu le mănâncă niciodată: Este un...
Angajări în străinătate: peste 200 de locuri de muncă pentru români. Ce posturi sunt disponibile
'Durere mare'- Părinții doctoriței Gavril, reacție sfâșietoare
O înotătoare a fost eliminată de la Jocurile Olimpice după ce a încălcat o regulă,...
Au făcut spectacol în valurile mării! Laurette, Andra sau Alexandra Stan nu au ţinut cont...
Preț ITP 2024: Cât timp poți circula cu ITP-ul expirat? Ce acte sunt necesare și...
USR o acuză pe Ligia Deca de tolerarea abuzurilor sexuale din curtea SNSPA
Au AMUȚIT toți! Inteligența Artificială A ȘOCAT la Olimpiada de Matematică
Răsturnare totală de situație în cazul UDREA. E nevinovată. A apărut dovada
Manipulare grosolană, la nivel mondial. Cum a căzut omenirea în capcană
Insula Iubirii Plus, sezonul 8. Diandra nu știe dacă își dorește să continue idila cu...
VIDEO Reacția halucinantă a tatălui adolescentului care a ucis un copil în Pantelimon. Ireal cum...
Gabriela Cristea traversează o perioadă dificilă cu fiica sa, Victoria! Cu ce dificultăți se confruntă:...
Marele rival al lui David Popovici în finala de 100 de metri, aflat în plin scandal...
BANCUL ZILEI. O blondă intră tremurând într-o farmacie: - D..d..doaaamnăă..a..veve..ți vi..vibratoare?
Pisicile cleptomane – De ce felinele fură obiecte casnice?