Noile focare de coronavirus din porturile Chinei ar putea afecta transportul naval mai mult decât blocarea Canalului Suez. Situația din America

Noile focare de coronavirus din porturile Chinei ar putea afecta transportul naval mai mult decât blocarea Canalului Suez. Situația din America
Situația epidemiologică din porturile chineze are impact asupra transpotului global de mărfuri / Sursa foto: Shutterstock – caracter ilustrativ
Publicat: 18/06/2021, 20:35

Transportul naval mondial continuă să fie „sugrumat” din cauza apariției noilor focare din porturile sudice ale Chinei, care provoacă întârzieri mai semnificative chiar decât recenta criză a  blocării Canalului Suez, titrează presa internațională.

Noile focare de coronavirus dau peste cap, încă o dată, trasporturile de mărfuri din China, cu impact asupra activității celui mai mare port din Statele Unite ale Americii, cel din Los Angeles, care riscă să intre intr-un blocaj masiv, relatează Alephnews, care citează Yahoo Finance.

Măsuri stricte de lockdown au fost luate în Guangdong, o zonă vitală pentru industria chineză, deși China a raportat câteva zeci de cazuri în ultimele zile, cu mult sub maximul atins în 2020, dar în cotextul temerilor declanșate de varianta Delta, apărută iniţial în India.

Varianta Delta a intrat și în România, fiind confirmate deja 35 de cazuri, până în 13 iunie, potrivit Institutului Național de Sănătate Publică.

Întârzieri masive ale transporturilor

În contextul deciziilor din China, conducerea portului Los Angeles se aşteaptă la o perioadă de pauză în contextul în care aproximativ treime din trasporturile sale provin din provincia Guangdong. „Momentan lucrăm la 50% din nivelul normal de producţie. Unele companii de transport au început să ocolească porturile din China de Sud”, a spus directorul executiv al portuluiLos Angeles, Gene Seroka, potrivit sursei citate.

Portul Los Angeles rămâne extrem de vulnerabil în ceea ce priveşte întârzierile din Asia în contextul în care aproape 60% din importuri vin din China. Potrivit lui Gene Seroka, în mai, acesta a procesat peste un milion de unităţi de containere, marcând cea mai aglomerată lună din ultimii 114 ani. Ulterior, inventarul a scăzut cu 75%, iar numărul de nave care aşteaptă să fie procesate ar putea ajunge la zero până la finalul lunii.

Măsurile de lockdown determinate de situația epidemiologică au provocat întârzieri masive ale transporturilor din marile porturi chineze. În Shenzhen, un focar izbucnit în rândurile docherilor din portul Yantian a provocat întreruperea aproape totală a traficului, relatează sursa citată. Presa internațională scria zilele trecute de posibile întârzieri ale mărfurilor planificate spre vânzare pentru sărbătorile de iarnă.

Potrivit The Wall Street Journal scrie că navele au fost nevoite să aştepte până la două săptămâni pentru a ridica marfa din Yantian, ceea ce a dus la o scumpire de peste 60% a transportului de la începutul anului până acum.

În acest context, Maersk, cea mai mare firmă de transport de mărfuri din lume, a avertizat că întreruperile din Yantian pot ajunge până la 16 zile, subliniind faptul că întârzierile sunt mult mai grave decât cele cauzate de blocarea Canalului Suez din martie.

Canalul Suez a fost blocat timp de aproape o săptămână de nava Ever Given, eveniment care a dus la pierderi de miliarde de euro și la perturbarea comerțului maritim global. Aproximativ 400 de vase au așteptat deblocarea Canalului Suez, inclusiv nave care transportau zeci de mii de animale vii din România. După ce nava care bloca Canalul Suez a fost repusă pe linia de plutire, bursele au crescut imediat, iar prețul petrolului au început să scadă.

Madalina Prundea
Absolventă a Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, Departamentul de Limbi Moderne Aplicate din cadrul Facultății de Litere, Mădălina mai mult

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Viktor Orban le spune opozanților să se mute în România. „Când vă întoarceți, putem vorbi”....
Aris Eram a lăsat-o în urmă pe câştigătoarea de la America Express. Mezinul Andreei Esca...
Cum e ca socru Ion Țiriac! Sorana Cîrstea, iubita fiului său, a dezvăluit latura mai...
Unde se termină viața și unde începe moartea. Ce a descoperit un medic care a...
Se măresc alocațiile începând cu 1 ianuarie. Ministrul Muncii a anunțat cu cât se vor...
În urmă cu 50 de ani, două surori au ieșit la o pizza și nu...
Apartament cu două camere scos la vânzare cu 340.000 euro în Cluj. Ironii pe rețelele...
Bianca Drăguşanu şi Gabi Bădălău, mai fericiţi ca niciodată alături de copii. La ceas de...
Planta care te scapă rapid de durere. Crește în grădină și are proprietăți similare opiului
Alegeri SUA 2024 LIVE TEXT. Donald Trump vs. Kamala Harris, o confruntare istorică ce va...
Nuntă transformată în coșmar. Mireasa s-a trezit la petrecere cu fosta iubită a soțului și...
Data la care se deschide târgul de Crăciun din Piața Constituției 2024. Ce surprize au...
Pictorial de senzaţie cu cei mai obraznici 'iepuraşi' din România. Andreea Bălan, Anda Adam, Lavinia...
2024: La ce viteză se ia permisul în afara localității?
Document: ce dimensiuni trebuie să aibă o groapă comună la ruşi
A fost găsită ARCA lui NOE? Indiciul găsit pe o monedă din secolul III
Mama lui Cristian Cioacă spune adevărul după 17 ani. Unde se află Elodia
Nativii care vor trăi șocul amoros al vieții. Vor fi înșelați în noiembrie
Ce a putut să facă un român pe scara blocului, chiar la ușa liftului. Ceilalți...
Cine sunt cele patru victime decedate în accidentul de pe DN15. Cele două familii erau...
Gabriela Cristea, reacție dură pe rețelele de socializare. “Voi știți cât muncesc eu sau cât...
Momentul în care Chris Martin a căzut printr-o gaură din scenă a fost surprins video...
BANCUL ZILEI. Bulişor: – Mami, de ce îți pui atâta fard pe față?
Motivul pentru care autoritățile suedeze anulează proiectele eoliene din Marea Baltică